Lietuvos piligrimų bendrija Choose english language English Scegli la lingua italiano Italiano Pasirinkite lietuvių kalbą Lietuvių
Forumas | Nuorodos | Kontaktai

Kelionės į Lurdą įspūdžiai 2011

IŠ LURDO ŠVENTOVĖS SUGRĮŽUS

( PILIGRIMŲ ĮSPŪDŽIAI )

2011-ųjų rugsėjo 02 d., išklausę, Šv. Mišias Alytuje, 34 piligrimai autobusu iškeliavo į 10-ies dienų kelionę. Pagrindinis kelionės tikslas – Lurdo šventovė bei kitų šventų vietų lankymas, norint jas pagerbti, dėkojant Dievui už suteiktą pagalbą, įvykdytą stebuklą ar jo meldžiant, siekiant asmeninio  susitikimo su Dievu ir savimi, meldžiantis už savo artimus ir visą tautą.

Mus lydėjo Griškabūdžio parapijos klebonas Sigitas Bitkauskas ir vienuolė misionierė sesė iš Peru Lina (šiuo metu gyvena ir dirba Alytaus rajone Miroslavo parapijoje).

Kartu su karšta saule, vėjo gūsiais, bendra malda bei giesmėmis, Šv. Mišių auka, nuskriejo į tolį mūsų bendros kelionės dienos. Tačiau teliko mums vertingiausia dovana – nušvietusi šią kelionę mūsų širdžių liepsna, bendra malda ir Dieviškoji Malonė.

Kelionės metu nuvažiuota daugiau nei 6000 kilometrų, aplankytos šventovės, kitos įžymios vietos.

Pagrindinis kelionės tikslas – stebuklingasis Lurdas, įsikūręs Pirėnų kalnų papėdėje Prancūzijos pietuose. Čia 1858 02 11 Masabelės kalno uoloje 14 metų mergaitei Bernadetai Subiru apsireiškė Dievo Motina. Ji prašė toje vietoje pastatyti bažnyčią ir nurodė stebuklingo gydomojo vandens šaltinį, kuris išgydė tūkstančius ligonių. Ir dabar to šaltinio vanduo tebegydo žmones, todėl šią šventą vietą kasmet aplanko apie 5-6 milijonai žmonių iš viso pasaulio.

Sunku žodžiais nusakyti tą didybės ir šventumo, grožio ir žmonių vienybės įspūdį, kurį kiekvienas patiria šioje palaimintoje vietoje. Čia gyvena viltis, stiprinanti ligonių kūną ir sveikųjų dvasią. Šią šventą vietą visiems reikia pamatyti, išjausti, išgyventi. Čia susirinkę tūkstančiai žmonių su virpuliu krūtinėje atveria Dievo Motinai savo dėkingumą, skausmą, kančią, skiria karščiausią maldą. Čia kiekvienas įgauna ramybę, paguodą, sveikatą, džiaugsmą ir palaimą, dvasios stiprybę. Ir visus nuolankiai laiminanti Šv. Marija, kurios didelius ar mažus stebuklus mes kiekvienas nešiojamės savyje, kurių viliamės ateityje. Šv. Mergelės Marijos apsireiškimai ir tebesitęsiantys jos stebuklai kiekvieno mūsų gyvenimą daro prasmingesnį, nutolusius priartina prie Dievo.

Šv. Kryžiaus kelio autentiškumas, Šv. Mišių auka, vieningi daugiakalbės minios maldos žodžiai, gyvas, viešas tikėjimo išpažinimas žvakių procesijoje, bei maudynės gydomojo Lurdo vandens voniose sujaudino ir palietė kiekvieno piligrimo širdį.

O kokie nuostabūs Pirėnų kalnai, Lurdo pilis su botanikos sodu, didingos bažnyčios bei modernūs šiuolaikiški pastatai.

Šios piligriminės kelionės metu taip pat aplankėme Prancūzijos sostinę - nepakartojamą Paryžių, kurio grožis atsiskleidė ne tik iš Eifelio bokšto ar Monmartro kalvos. Čia neblėstantį įspūdį paliko kiekvienam išskirtinė baltoji, didingoji Šv. Jėzaus Širdies bazilika, kurioje Šv. Mišias aukojo mus lydintis kunigas Sigitas. Pasigrožėjome Dievo Motinos (Notre Dame) katedros didybe, gotikos šedevru, išpuošta didžių skulptorių darbais.

Aplankėme vincentiečių vienuolyną Bak gatvėje, pasimeldėme prie Šv. Kotrynos de Labure amžino poilsio vietos. Pasivaikščiojome Eliziejaus laukais, nuostabiomis alėjomis, pasigrožėjome Tiurli sodais, Triumfo arka, plaukiojome garlaiviu Senos upe.

Vykdami iš Lurdo į Strasburą, užsukome į Šv. Odilės vienuolyną, kuris įsikūręs Vogėzų kalnuose. Nepakartojamo grožio reginys atsivėrė prieš mūsų akis. Atsidūrėme tarsi danguje, po kojomis plaukė debesys, tolumoje matėsi vynuogynų plantacijos, gražūs tvarkingi vyndarių kaimeliai. Pasimeldę bažnytėlėje aplankėme Ašarų ir Angelų koplyčias, išsakėme savo ir visos Lietuvos žmonių maldavimus.

Nors ir trumpai teko pabūti Strasbūre, bet labai sužavėti likome. Aplankėme nepaprastai gražią, įspūdingą Dievo Motinos gotikinę katedrą, žavėjomės jos didybe, vitražų spalvingumu, skulptūrų didingumu, įstabiu astronominiu laikrodžiu, puošnia sakykla, išpuošta krikštykla bei 17 amžiaus gobelenais. Pasivaikščiojome po viduramžių dvasia ir ramybe dvelkiantį senamiestį.

Strasbūre taip pat pamatėme ir modernios architektūros milžiniškus Europos Parlamento pastatus, Europos tarybos rūmus ir kitų Europos institucijų pastatus. Įsitikinome, kad miestas ne veltui Europos sostine vadinamas.

Už šią kelionę esame labai dėkingi europarlamentarei Radvilei Morkūnaitei-Mikulėnienei, kuri materialiai parėmė mūsų kelionę, pasirūpindama, kad mums - piligrimams nereikėtų nakvoti autobuse, jos dėka apsistojome patogiame viešbutyje prie Strasbūro. Visi nuoširdžiai dėkojame už šią paramą ir gėrimės šios jaunos europarlamentarės kilniaširdiškumu ir geranoriškumu. Meldžiamės už ją ir linkime visokeriopos sėkmės ir Dievo palaimos gerbiamai Radvilei jos europarlamentinėje veikloje ir asmeniniame gyvenime

Kelionės metu pabuvojome ir Drezdene, aplankėme žymiąsias miesto bažnyčias, pasimeldėme, apžiūrėjome Zwingerio ansamblio įžymybes. Kartu su miesto šventę švenčiančiais vokiečiais pabuvojome Zemperio operos teatre, vakare pasigrožėjome nuostabiais saliutais. Grįždami namo, aplankėme didžiausią Lenkijos šventovę-Čenstochovą. Nuoširdžia malda ir Šv. Mišių auka pagarbinome Dievo Motiną, padėkojome už globą kelionės metu ir gausias Dievo malones.

Ši maldinga, nepakartojamų įspūdžių kupina kelionė taip visus suartino, kad vėl susitikome po mėnesio Alytuje  pasimelsti kartu, pabendrauti, savo liudijimais ir neišblėsusiais įspūdžiais pasidalinti, naujas keliones numatyti.

Visų piligrimų vardu Janina Balevičienė, Ada ir Algirdas Šarkevičiai.